loading...

tehranservic

علت برق داشتن بدنه پکیج | چرا هنگام تماس با پکیج ما دچار برق گرفتگی میشویم ؟ | بررسی راه های رفع مکشل برق گرفتگی در بدنه پکیج

بازدید : 44
پنجشنبه 9 دی 1400 زمان : 13:07

شاید برای شما هم پیش آمده باشد، که هنگام برخورد با پکیج متوجه برق داشتن بدنه پکیج شده باشید.این عیب آزار دهنده و خطرناک به دلایل زیادی ممکن است ، در پکیج شما ایجاد شده باشد .در این مقاله قصد داریم به صورت کامل علت برق داشتن بدنه پکیج را بررسی کنبم و راه های رفع آن را با شما در میان بگذاریم با تهران سرویس همراه شوید

د.

علت برق داشتن بدنه پکیج چیست؟

برق داشتن بدنه پکیج دلایل مختلفی دارد که تشخیص هریک از آن‌ها و نیز برطرف کردن این علل، نیازمند تجربه و تخصص کافی است. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-سوختن قطعات برقی داخل پکیج و ایجاد اتصال کوتاه:

در قسمت فوق قطعات برقی پکیج از جمله پمپ، شیر سه راهی یا برقی و فن دستگاه را یک به یک بررسی کردیم.
حال اگر هر کدام از این قطعات بسوزند و حتی از نظر بسیاری از کارشناسان نیم سوز شوند، احتمال ایجاد اتصال کوتاه در دستگاه زیاد شده و در نتیجه پکیج برق دار می شود.
اتصال کوتاه در واقع مداری است که به جریان اجازه می دهد تا از یک مسیر ناخواسته گذر کند. نتیجه این اتفاق می تواند آسیب به مدار، تولید گرمای بیش از حد، آتش یا انفجار باشد.

2-سوختن فیوز پکیج:

در داخل پکیج دیواری از سیستم برد الکترونیکی استفاده شده است. برد در واقع مرکز کنترل و مدیریت دستگاه است که ورودی و خروجی های پکیج را چک می کند.
این قطعه خود شامل رله، ترانس تغذیه، فیوز و آی سی رگلاتور می باشد. رله موجود بر روی برد از یک بوبین و یک سری کنتاکت تشکیل شده است.
همچنین ترانس تغذیه بر روی برد پکیج برق 220 ولت متناوب شهری را به برق 9 و 18 ولت متناوب تبدیل می کند.
فیوز یکی از اصلی ترین قطعات الکترونیکی پکیج است که در ورودی برق اصلی به دستگاه قرار دارد و در مقابل هر نوع اتصال کوتاه عمل کرده و برق ورودی به برد را قطع می کند.
با توجه به این توضیحات اگر فیوز دستگاه خراب شده باشد، در مقابل اتصال کوتاه احتمالی ایجاد شده در پکیج عمل نکرده و برق ورودی را قطع نمی کند.
همین عامل خود می تواند یکی از دلایل برق دار شدن پکیج باشد، که در این صورت فیوز قابل تعمیر نبوده و فقط می توان آن را با یک فیوز جدید تعویض کرد.

3-اتصال سیم های رابط برق داخلی با بدنه:

طبیعتاً برای برقراری جریان برق به قطعات الکترونیکی داخل پکیج بایستی از اتصالات سیم برق استفاده کرد.
حال اگر اتصال سیم برق به این قطعات بنابر دلایلی همچون نصب اشتباه و یا جابجایی پکیج دیواری قطع شود، این احتمال وجود دارد که سر سیم ها با بدنه یا حتی یا سایر اجزای داخلی پکیج اتصال پیدا کند.

4-از بین رفتن روکش سیم های رابط:

ساده ترین علت برق دار شدن بدنه پکیج به از بین رفتن روکش سیم های رابط برق در دستگاه یا به معنای عامیانه آن لخت شدن سیم ها مربوط می شود.

5-عدم اتصال کابل ارت در پکیج:

در این قسمت شما را با اصلی ترین دلیل برق دار شدن پکیج آشنا می کنیم و آن عدم اتصال کابل ارت پکیج است.
پکیج نیز همانند سایر وسایل برقی همچون ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کولر آبی و غیره در تمام طول سیم کشی خود و در کنار فاز و نول خود یک عدد کابل ارت دارد .
دلیل به کارگیری کابل ارث (earth) که برخی در زبان عامیانه به آن کابل ارت نیز می گویند، تخلیه بار الکتریکی جمع شده در دستگاه به زمین است.
این سیم باعث جلوگیری از برق گرفتگی خواهد شد. با این توضیح که در مدارات الکتریکی داخل پکیج و قطعات الکترونیکی دستگاه ممکن است نشتی برق بوجود بیاید، که در قسمت فوق به آن ها اشاره کردیم.
حال در ادامه این احتمال وجود دارد که این نشتی جریان برق توسط اجسام هادی یا رسانای داخلی پکیج به سطخ خارجی آن نیز مانند بدنه پکیج منتقل شود.
به طوری که با دست زدن به سطح بدنه پکیج جریان الکترسیته به بدن افراد و حتی اجسام هادی اطراف آن همچون آب درون دستگاه و شیرآلات ساختمانی انتقال پیدا کند.
به همین دلیل و با هدف جلوگیری از بروز این فاجعه لازم است اجسام هادی پکیج از طریق یک سیم به زمین متصل شوند. این کار با کمک کابل ارت موجود در سیم کشی ساختمان صورت می گیرد.
با انجام این کار نه تنها خطرات برق گرفتگی از پکیج به دلیل نشتی جریان برق از بین می رود، بلکه ایمنی محیط زندگی و کار افزایش پیدا می کند.

علت برق داشتن بدنه پکیج

چگونه مشکل برق داشتن بدنه پکیج را برطرف کنیم؟

مشکل برق داشتن بدنه پکیج از جمله مشکلات متداولی است که اکثر افراد با آن مواجه خواهند شد. برای برطرف کردن این مشکل، باید چند نکته را مورد توجه قرار دهید:

  1. به سرویس دوره‌ای و به موقع پکیج توجه کنید. این سرویس، باید هر شش ماه یکبار صورت بگیرد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند. کاراباما این سرویس را در اختیار شما قرار داده است.
  2. راه‌اندازی و نصب اصولی پکیج نیز یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند از بروز مشکل برق داشتن بدنه پکیج، جلوگیری کند.
  3. استفاده از سیم ارت را فراموش نکنید. این روش، بهترین راه برای جلوگیری از مشکل برق داشتن بدنه پکیج است، پس به هیچ وجه آن را فراموش نکرده و حتما به آن توجه کنید.

چرا تعمیرکار پکیج خود را باید از تهران سرویس سفارش دهید:

۱ – دارای تکنسین های با سابقه کاری حداقل ۷ سال و مختص تعمیرات پکیج
۲ – تکنسین های دوره دیده و آشنا به زبان
۳ – سعی در تعمیر قطعات و اجتناب از تعویض آن
۴ – حداقل زمان برای حاضر شدن در منزل و شرکت شما منطبق بر وقت تعیین شده شما
۵ – تعمیر با نرخ مصوب اتحادیه و نهادهای نظارتی
۶ – ضمانت نامه و گارانتی قطعات از شش تا ۳۶ ماه
۷ – استفاده از قطعات درجه یک و قطعات فابریکی و اورجینال
۸ – سرویس دهی به طور شبانه روزی، حتی در تعطیلات رسمی و جمعه ها
9-دارای نماد اطمینان از وزارت صنعت معدن و تجارت
10-بالاترین رضایت مردمی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 311
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 27
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 53
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 240
  • بازدید ماه : 584
  • بازدید سال : 2363
  • بازدید کلی : 33961
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی