loading...

tehranservic

خدمات پکیج شامل نصب پکیج سرویس پکیج و تعمیر پکیج در تهران سرویس با شماره تماس 66593368

بازدید : 116
سه شنبه 16 دی 1399 زمان : 19:26

برای اینکه پکیجی سالم و پر بازده ای داشته باشید، لازم است که در بازه های زمانی منظم و مشخصی اقدام به سرویس پکیج بکنید.

از جمله کار های مرسوم برای سرویس کردن پکیج ها می توان به: رسوب زدایی پکیج، تنظیم شیر گاز پکیج، تنظیم حرارت پکیج، هواگیری پکیج و… اشاره کرد.

اگر هریک از موارد ذکر شده به موقع انجام نشود، احتمال اینکه نیاز به تعمیر پکیج داشته باشید، بسیار بالا خواهد بود.

همچنین محل قرارگیری و نصب پکیج نیز، یکی از گزینه های تاثیر گذار در بازه زمانی سرویس می باشد.

سرویس پکیج دیواری

همانطور که گفتیم امروزه متداول ترین وسیله برای ایجاد گرمایش پکیج دیواری می باشد. زمانی که از سیستم های پکیج دیواری استفاده می کنید برای نگهداری پکیج و جلوگیری از خرابی آن بهترین کار سرویس سالیانه پکیج ها می باشد.

سرویس سالیانه پکیج از خراب شدن آن و نیاز به تعمیر پکیج جلوگیری می کند که نتیجه آن کاهش هزینه های شما می باشد.

بیشتر مصرف کنندگان وسایل الکترونیکی اینچنینی اهمیتی محاسبه هزینه های تعمیر و یا تعویض قطعات پکیجشان نمی دهند.اما همواره ایین موضوع ثابت شده است که هزینه سرویس پکیج در یک بازه زمانی مشخص همواره کمتر از هزینه تعمیرات پی در پی و تعویض قطعات آن است.

همچنین با بالا رفتن قیمت قطعات وسایل الکترونیکی، به صرفه ترین امر ان است که از این وسایل کاملا و اصولی نگهداری کنید.

تهران سرویس ارایه دهنده خدمات نصب پکیج تعمیر پکیج و سرویس پکیج در تهران به شما عزیزان میباشد.

انواع روش‌های سرویس پکیج دیواری

سرویس پکیج دو روش مختلف دارد که سرویس دوره ای پکیج دیواری و سرویس کامل پکیج دیواری می‌باشد.

سرویس کامل

سرویس کامل پکیج به روشی گفته می‌شود که تمامی‌قطعات دستگاه را به صورت کامل و یکی یکی بررسی کرده و در صورت وجود هرگونه مشکل درون آن، مشکل را قبل از اینکه به تعمیر نیاز داشته باشد برطرف می‌کنیم.

سرویس دوره ای

سرویس دوره ای پکیج به نوعی از سرویس پکیج گفته می‌شود که دو بار در سال انجام می‌شود.

یک بار قبل از شروع فصل سرما و یک بار هم پس از به اتمام رسیدن آن، در این نوع سرویس قطعات به صورت جزئی بررسی شده و عیب‌های آن‌ها را برطرف می‌کنید.

نکات مهم قبل از سرویس پکیج دیواری

به صورت کلی هر وقت که بخواهید سرویس پکیج دیواری را انجام دهید قبل از انجام این کار باید به چند نکته مهم و ضروری توجه کنید و بعد از رعایت آن‌ها سپس سرویس کردن پکیج را شروع کنید.

  1. اولین نکته ایی که باید به آن توجه کنید این است که برق پکیج را قطع کنید چرا که در حین سرویس کردن پکیج خطر برق گرفتگی وجود دارد.
  2. در مرحله بعد باید گاز پکیج را قطع کرده که در هنگام سرویس کردن پکیج با باز کردن قطعات گاز به بیرون نشت نکند.
  3. و نکته ایی دیگر که باید به آن توجه شود این است که باید آب درون پکیج را خالی کنید این کار را می‌توانید به وسیله شیر آب خروجی ظرفشویی و یا حمام و … انجام دهید.
  4. خالی کردن آب داخل پکیج

پس از انجام این کارها می‌توانید به صورت مرحله به مرحله سرویس پکیج دیواری را انجام دهید و اما اگر سرویس‌های پکیج خود را به مرکز نصب، سرویس و تعمیر پکیج دیواری تهران سرویس بسپارید سرویسکاران حرفه ای خودشان تمام نکات را رعایت خواهند کرد.

مراحل سرویس پکیج دیواری

در این بخش مفصلا به سرویس و نگهداری پکیج های دیواری می پردازیم. امروزه قیمت تعرفه های تعمیرات وقیمت قطعات بسیار بالا رفته است. از این رو در صورت انجام سرویس و نگهداری سالانه، طول عمر دستگاه بالاتررفته و در کل هزینه های تعمیرات کمتر خواهد شد و کیفیت بهره برداری از آن تجهیز هم بالاتر می رود.

به طور کل توصیه می شود هر سال قبل از شروع شدن فصل سرما هر دستگاه پکیج دیواری سرویس سالانه شود تا برای استفاده در فصل سرما مهیا شود. در ادامه به نحوه سرویس پکیج های دیواری می پردازیم.

برای انجام سرویس پکیج دیواری باید مراحل زیر را با دقت کنترل کنیم و انجام دهیم.

نکات مهم قبل از شروع سرویس پکیج

در ابتدای مراحل سرویس، لازم است پکیج دیواری را خاموش کنیم و شیر گاز ساختمان را ببندیم و دوشاخه برق دستگاه را از پریز در بیاوریم، سپس طبق آنچه در بخش عیب یابی گفته شد شیر آب ورودی به دستگاه را ببندیم وآب داخل پکیج دیواری را تخلیه می کنیم.

سرویس پمپ دستگاه

برای این کار ابتدا کاور دستگاه را باز می کنیم تا برای باز کردن پمپ مسلط شویم در این حالت در پمپ را بازکرده و سه سیم درون آن را از داخل ترمینال آن جدا می کنیم، سپس چهار پیچ آن را با ابزار آلن باز می کنیم وپمپ را از بدنه یا حوضینگ آن جدا می کنیم.

در ادامه سرویس پمپ، ابتدا هرگونه ذرات و آلودگی روی پروانه ها وحوضينگ پمپ را خارج می کنیم و سپس با یک سمباده متوسط داخل حوضينگ و روی پروانه می کشیم تا رسوبات موجود روی این سطح ها از بین برود.

در صورت سفت بودن حرکت پروانه می توان با احتياط با ریختن کمی دیسکلر بین روتور و محور پروانه و بازیکردن و حرکت چرخشی پروانه، پروانه پمپ را روان تر کرد.

بعد از مراحل بالا پمپ دستگاه را جا زده و پیچهای آنرا می بندیم گفتنی است درهنگام سرویس هموار مراقب باشیم که آب به درون بخش استاتور (سیم پیچ) پمپ نرود و در ضمن در هنگام بستن پمپ روی حوضينگ از قرار گرفتن واشر آن به طور صحیح اطمینان یابیم.

در صورتی که هر یک ازموارد بالا رعایت نشود امکان سوختن پمپ و برق گرفتگی سیستم وجود دارد، بنابراین رعایت نکات گفته شده الزامی است.

سرویس منبع انبساط

برای سرویس منبع انبساط لازم است به سوزن روی منبع انبساط (والف منبع انبساط) که در پشت پکیج دیواری قرار گرفته دسترسی داشته باشیم دسترسی به والف منبع انبساط با توجه به محل نصب پکیج و دسترسی به آنممکن است کمی دشوار باشد.

برای این کار اتصال سر شیلنگ تلمبه را به سوزن والف روی منبع انبساط متصل می کنیم و با تلمبه زدن، فشار هوای منبع را به ۰۸ بار میرسانیم، در صورتی که منبع انبساط باد نگیرد مشخص است که دیافراگم آن سوراخ شده و باید تعویض شود.

برای تعویض منبع انبساط کافی است شیلنگ های رابط راباز کنیم و دستگاه را از روی براکت آن پایین بیاوریم و سپس مهره مربوط به لوله یا شیلنگ متصل به منبع انبساط را باز کنیم. سپس با احتیاط پیچ و اتصالات نگهدارنده آن را باز کرده و منبع را خارج کنیم و منبع جدید راجا بزنیم و تمامی اتصالات مربوط به منبع انبساط و خود پکیج را مانند قبل نصب کنیم.

سرویس ترمیستور ها

فقط ترمیستورهای مستغرق رزومای و فیتینگی را می توان سرویس کرد و مدل های جداری آن نیاز به سرویس ندارند.

برای این کار کافی است ابتدا کایل آن را از آن جدا کنیم و از روی پکیج با کمک آچار تخت یا بیرون کشیدن خار آن بیرون آوریم و با کمک سمباده سخت آن را عاری از هرگونه رسوب کنیم و سپس روی محل خود نصب کنیم و کابل آن را متصل کنیم

سرویس مبدل اولیه یا ثانویه

سرویس مبدل ثانویه در پکیج دو مبدل

در سرویس پکیج های دیواری دو مبدل تنها سرویس مبدل ثانویه لازم است و میدل اصلی اصولا نیاز به رسوب زدایی ندارد.

برای این کار باید دو پیچ مبدل ثانویه را باز کرد و مبدل ثانویه را با دیسکلر رسوب زدایی کرد وسپس آن را با آب شست و نصب کرد.

سرویس مبدل اصلی در پکیج تک مبدل

در سرویس پکیج های تک مبدل، ابتدا روکش و سپس درهای محفظه احتراق را باز می کنیم و سپس مبدل اصلی را از لوله های مرتبط به آن جدا کرده و مبدل اصلی را بیرون می آوریم و اسیدشویی می کنیم.

گفتنی است از آنجاکه مبدل اصلی پکیج های تک مبدل به اسیدشویی حساس هستند و ممکن است بعد از چند بار اسیدشویی به صدا بیفتند یا معیوب شوند توصیه میشود در صورتی که نیاز به اسیدشویی بود مبادرت به این کار کنید (زمانی که مشاهده شود درون میدل رسوبات فراوان وجود دارد یا فشار آب گرم شیر مخلوط ساختمان نسبت به فشار آب سرد آن بسیار کمتر است).

اسیدشویی را می توان به صورت دستی یا با دستگاه اسیدشویی اتومات انجام داد. بعد از اسید شویی میدل را در محل آن نصب می کنیم و توصیه می شود تمام واشرهای اتصال مبدل به لوله های مسی را تعویض کنید.

سرویس فن و پرشر سوئیچ

برای سرویس فن و پرشر هوا کافی است با یک تجهیز دمنده محل قرارگیری فن را پاکسازی کنیم. این کار اصولا در کارگاه و توسط پمپ باد انجام می گیرد.

سرویس یون جرقه، تشخیص شعله و برنر

برای این کار ابتدا کافی است درهای محفظه احتراق را باز کنیم تا به یون جرقه و یون تشخیص شعله دسترسیپیدا کنیم.

در این حالت با کمک سمباده سخت به تمیز کردن یون جرقه و تشخیص شعله و سپس برتر دستگاه می پردازیم و در آخر درهای باز کرده را می بندیم.

سرویس بلوکها

تنها بلوک های برنجی هستند که رسوب پذیر هستند و سرویس بلوک های چپ و راست را زمانی انجام می دهیم که متوجه شویم بخش سه راهه دستگاه خوب کار نمی کند یا مشاهده کنیم درون بلوک های برنجی رسوب گرفته است.

برای باز کردن بلوکها لازم است تمام اتصالات یا قطعات روی بلوکها را باز کرده و سپس پیچ زیرین آن را از بدنه پکیج باز کنیم و آن را درون دیسکلر غوطه ور کنیم تا تمام رسوبات از بین برود و سپس آن را روی پکیج ببندیم.

در هنگام بستن بلوک باید دقت کنیم تا تمام اتصالات به طور صحیح نصب و آب بندی شوند.

سرویس سختی گیر پلی فسفات

در صورتی که مشاهده شود کریستال های پلی فسفات درون سختی گیر کم شده یا وجود ندارند آن را باز کرده و باکریستال جدید شارژ می کنیم.

سرویس سه راه صافی برنجی

سرویس سه راه صافی برنجی بسیار الزامی و مهم است چرا که در صورتی که توری آن پر از آلودگی شود مسیربرگشت آب به پمپ دستگاه را می بندد و علاوه بر اینکه از پمپ محافظت نمی کند باعث بی آبی پمپ شده و در نهات باعث سوختن پمپ می شود.

بنابراین برای سالم ماندن پمپ دستگاه باید هرچند وقت یک بار این قطعه را سرویس کنیم. برای این کار کافی است پیچ روی سه راه صافی برنجی را باز و توری آن را تمیز کنیم و دوباره ببندیم.

بازدید شیر و شیلنگها

در هنگام سرویس لازم است به شیر و شیلنگ های رابط بین لوله کشی ساختمان و پکیج دیواری نگاهی بیندازیم،در صورتی که شیلنگها خشک شده باشند یا احساس شود معیوب شده اند باید آنها را تعویض کنیم (شیلنگهای متصل به پکیج های نصب شده در فضای آزاد بعد از چند سال معیوب میشوند).

همچنین اگر شیرها از آب بندیخارج شده باشند باید تعویض شوند.

روش جلوگیری از تشکیل رسوب در پکیج دیواری

استفاده از فیلتر

بهترین و در عین حال ساده‌ترین روش برای جلوگیری از ایجاد رسوب در پکیج، قرار دادن فیلتر مناسب در مسیر آب ورودی به دستگاه است.

با قرار دادن این قطعه، دیگر خبری از ایجاد رسوب و دردسرهای رسوب زدایی پکیج نخواهد بود.

استفاده از فیلتر + محلول محافظت از رسوب

راه دیگر در کنار قرار دادن فیلتر، استفاده از محلول محافظ در برابر رسوب است. قبل از راه اندازی پکیج، محلول را داخل آن ریخته تا مانع از ایجاد رسوب شود.

برای سرویس پکیج دیواری انواع برند ها با تهران سرویس تماس بگیرید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 311
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 22
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 1042
  • بازدید سال : 1712
  • بازدید کلی : 33310
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی