loading...

tehranservic

علت بوی بد کولر گازی چیست؟ راه های از بین بردن لوی بد کولر گازی و تعمیرات انواع برند کولر گازی در تهران در کمتر از یک ساعت

بازدید : 98
دوشنبه 23 فروردين 1400 زمان : 19:37

کولر گازی وسیله ی تهویه مطبوع منازل است که گاه خود باعث بروز مشکلاتی در خانه میشود که از آنها میتوان به انتشار بوی بد از کولر گازی اشاره کرد.
کولر گازی بخاطر عملکرد و سیکل کاری خود ممکن است دچار این مشکل شود که بجای تهویه مطبود خود عامل انتشار بوی نامطبوع در منازل شود که در این مقاله میخواهیم به صورت کامل به علت بوی بد کولر گازی و راه های رفع آن را بیان کنیم .
در ابتدا باید بررسی کنید بوی خارج شده از کولر گازی به کدام یک از بوی زیر شباهت دارد و راه حل ما را دنبال کنید.

-بوی سوختن در کولر گازی :

انتشار بوی سوختگی میتواند ناشی از بیش از حد گرم شدن موتور، ذوب شدن قطعات پلاستیکی و یا حتی مشکل در سیم کشی به وجود آمده باشد در صورت استشمام این بو کولر گازی را به سرعت خاموش کرده و با تکنیسین کولر گازی تماس حاصل نمایید.

-بوی استون و بوی گاز در کولر گازی:

استشمام این بو به شدت خطرناک است و اصلا آن را نادیده نگیرید. چرا که این بو میتواند ناشی از نشت گاز و اختلال در سیستم لوله کشی کولر گازی باشد . در صورت استشمام بوی گاز حتما با تعمیرکار کولر گازی تماس حاصل نمایید.

-بوی کپک در کولر گازی:

استشمام بوی کپک میتواند ناشی از ایجاد کپک و قارج در کول گازی باشد.کولر گازی بخاطر رطوبتی که در دارد میتواند مکان مناسبی برای رشد قارچ و کپک باشد . برای رفع این مشکل ابتدا فیلتر های کولر گازی خود را تمیز کنید و مجدد در سرجاش قرار دهید . از عملکرد درست شلنگ درین خود اطمینان حاصل کنید . بهترین کار برای جلوگیر از انتشار این بو در کولر گازی از رطوبت گیر های مخصوص استفاده نمایید.

-بوی دود اگزوز از کولر گازی:

استشمام بوی اگزوز در خانه به این معنیست که روغن کولر گازی شما نشت کرده و نیاز است شما با متخصص کولر گازی تماس حاصل نمایید.

-بوی لاشه یا زباله:

این بو میتواند بیانگر این باشد که یک موجود خارجی در دستگاه شما جان خود را از دست داده باشد. به کمپرسور مراجعه کنید و از این قضیه مطمئن شوید .

بوی سیگار:

اگر فردی در منزل شما سیگار میکشد ،استشمام این بو از کولر گازی شماامری طبیعی است و با شست و شوی منظم کولر گازی خود میتوانید از این بو رهایی یابید.

-دلایل بوی نامطبوع از کولر گازی :

محیط دارای مواد با بوی نامطبوع است:

وجود بوی نامطبوع در محیط اطراف کولر گازی از عواملیست که باعث استشمام بوی بد از کولر گازی خواهد شد.انتشار بوهای نامطبوع در محیط به صورت مداوم باعث میشود این بو با رطوبت داخل اپراتور ها ترکیب شده و باعث لازم است که به دلیل ترکیب گاز با رطوبت، این بود در پنل داخلی کولر تثبیت شده و در صورتی که به زودی رفع نشود ماندگار خواهد شد.

-رشد عوامل میکروبی و قارچ ها :

یکی از مهمترین دلایل بوی نامطبوع کولر گازی رشد قارچ ها و کپک ها در داخل کولر است. این اتفاق بیشتر در محیط های مرطوب همانند شمال کشور و یا استان های جنوبی که هوا در تابستان شرجی است، رخ می دهد. این موجودات میکروبی در کنداسیون در کویل های سرد کن ساکن شده و به مرور زمان رشد می کنند. تکثیر آن ها منجر به انتشار بوی نامطبوع کولر گازی خواهد شد. به همین دلیل است که اکیدا توصیه می کنیم قبل از راه اندازی کولر گازی در تابستان حتما آن را سرویس کرده و قسمت های داخلی را تمیز کنید.

-سینی تخلیه، جلبک گرفته است:

یکی از مکان های مناسب برای رشد جلبک سینی تخلیع آب است . از تعمیز بودن سینی تخلیه اطمینان حاصل نمایید و در سرویس ماهیانه کولر گازی خود حتما ان را با آب و سرکه شست شو دهید.

-فیلتر کولر گازی کثیف شده:

فیلتر کولر گازی در دائما در حال جذب درات معلق در هوا آلودگی ها و گرد و خاک است .کثیفی این فیلتر تاثیر بسزایی در عملکرد کولر گازی و بوی نامطبوع آن خواهد داشت.

-گرم شدن زیاد موتور کولر گازی:

زمانی ممکن است بوی بد کولر گازی شبیه به سوختگی باشد. بوی سوختگی کولر گازی تنها می‌تواند ناشی از بیش از حد گرم شدن موتور باشد که ذوب شدن قطعات پلاستیکی را به دنبال خواهد داشت. زمانی که دمای درونی کولر گازی بیش از حد گرم می‌شود قطعات پلاستیکی شروع به آب شدن می‌کنند و بویی که کولر گازی می‎دهد شبیه به سوختن است. حال که دلیل بوی بد کولر گازی را متوجه شدید، برای این که بخواهید این مشکل را حل کنید باید یک فرد متخصص تماس گرفته و از او بخواهید تا سیستم کولر گازی را به خوبی بررسی کند.

-نشتی گاز کولر گازی:

در نکات گفته شده به جرات می‌توان گفت این مشکل از سایرین مهمتر، حساس‌تر و خطرناک‌تر است. نشتی گاز می‌تواند منجر به احتراق و آتش سوزی شود؛ به همین دلیل اگر بویی شبیه استون در زمان فعالیت کولر گازی حس کردید حتما آن را جدی بگیرید و با یک کارشناس تماس گرفته و از بخواهد تا سیستم کولر گازی را بررسی کند و مشکلات نشتی گاز را برطرف نماید. دلیل بوی بد کولر گازی ناشی از نشت گاز می تواند عواقب ناگواری همراه داشته باشد. یادتان باشد که کارکرد کولر گازی در این زمینه بسیار مهم است؛ چرا که می‌تواند گاز را به سرعت در فضا پخش کند. بنابراین این علت بوی بد کولر گازی را حتما جدی بگیرید.

-مشکلات مربوط به فن کوار گازی:

مهم ترین دلیل بوی بد کولر گازی خراب فن آن است. بوی بد کولر گازی همیشه نشانه‌ای از عوامل بیرونی نیست؛ در بعضی از مواقع مشکلات فنی باعث ایجاد بوی بد در کولر گازی می‌شوند. اگر بویی که کولر گازی تولید می‌کند شبیه به باروت است، مشکل از خرابی فن موتور یا اختلال در اتصالات مدار است. این مشکل با تعویض قطعات و یا تعمیر مجدد فن موتور قابل حل شدن است. البته به دلیل این که بوی بد این سری ناشی از مشکلات فنی است حتما باید با کارشناس کولر گازی تماس بگیرید تا حلش کنید. اگر خودتان بدون اطلاعات بالا تنهایی دست به کار شوید ممکن است به سایر قطعات آسیب برسانید. به این نکته نیز توجه کنید که متوجه شدن از علت بوی بد کولر گازی دلیلی بر آگاهی از نحوه تعمیر آن نیست.

از بین بردن بوی بد کولر گازی:

1-شناسایی منبع بو

از روی بوی منتشر شده از کولر گازی علت آن را بیابید سپس اقدام به رفع آن کنید.

2_ تمیز کردن فیلتر های گرد و غبار

گردش هوا داخل پنل از فیلترها عبور می کند. و گرد و غبار و خیلی از بوهای بد و باکتری و دیگر ذرات معلق در هوا را جذب می کند، فیلتر ها اگر قابل شتشو است آنها را بشورید ولی اگر یک بار مصرف است و یا خیلی از کارکرد آنها می گذرد تعویض شان کنید.

3_ تمیز کردن مخزن تخلیه مسیر درین

کولر گازی رطوبت محیط را جذب می کند و از مسیر تخلیه خالی می شود سینی زیر که همین رطوبت در آن میریزد یک محیط تاریک و مرطوب مناسب برای تولید قارچ و باکتری ها می باشد حتما این سینی و مسیر درین را کاملا بشورید.

4-تمیز کردن کویل ها

اکنون شما باید کویل ها را تمیز کنید. در بازار کف مخصوص برای این کار وجود دارد که با دستکش کویل را آغشته به کف نموده و نزدیک به 15 دقیقه صبر کنید تا تمام آلاینده ها و موادی که بر روی کویل قرار گرفته است پاک شود. توجه داشته باشید زمانی که کویل را می شویید دقت کنید که آب تمیز و بدون هیچ گونه کف و کثافت از آن خارج شود در غیر این صورت نه تنها مشکل رفع نشده بلکه بوی نامطبوع کولر گازی را تشدید می کند.

5_ تمیز کردن اواپراتور (پنل داخلی)

پنل داخلی یک اواپراتور دارد ،این کویل به مرور زمان گرد و غبار به خود جذب می کند و یک عامل برای ایجاد بوی بد کولر گازی می تواند باشد.

به طور کلی باید یاد آور شویم همانگونه که قبلا به آن اشاره کردیم سرویس کولر گازی مانع بروز این مشکلات خواهد شد.

سرویس کولر گازی در محل:

تهران سرویس با اعزام تعمیر کار در سراسر تهران در کمتر از یک ساعت اقدام به سرویس کولر گازی شما در محل خواهد کرد.

ضمانت 180 روزه قطعات مصرفی:

تمامی قطعات مصرفی توسط تعمیر کاران تهران سرویس اصل و دارای ضمانت است.

سرویس تمامی برند کولر گازی در تهران:

تهران سرویس برای تمامی برندهای موجود در بازار سرویسکار مجرب با مدرک فنی دارد.

کمترین نرخ تعمیرات در تهران:

با انتخاب تهران سرویس از کمترین نرخ تعمیر کولر گازی در تهران را تجربه خواهید کرد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 311
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 22
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 10
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 1039
  • بازدید سال : 1709
  • بازدید کلی : 33307
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی