loading...

tehranservic

تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج و تبدیل حالت تابستانه به زمستانه در انواع برند پکیج از جمله بوتان ایران رادیاتور و ایساتیس

بازدید : 78
شنبه 16 اسفند 1399 زمان : 19:48

یکی از سیستم گرمایشی‌هایی که امروزه در منازل دیده شده است پکیج‌های دیواری هستند. پکیج های دیواری یکی از محبوب ترین وسایل گرمایشی محسوب میشوند چرا که توانایی انجام دو کار را به صورت همزمان دارند. پکیج‌های دیواری با اینکه به اندازه یک آبگرمکن دیواری مکان اشغال می‌کنند، توانایی انجام دو کار، یعنی گرم کردن محیط به کمک رادیاتورها و تامین آب گرم محیط را انجام خواهند داد.در این مقاله تهران سرویس به شما کمک خواهد کرد تا پکیج خود را به راحتی در حالت زمستانه و با تغییر فصل سرما به تابستانه تغییر دهید.

پکیج می تواند در سه وضعیت قرار گیرد :
وضعیت تابستانه
وضعیت زمستانه
وضعیت خاموش

معرفی حالت تابستانه پکیج:

در تابستان و روزهای گرم سال، تنها استفاده ما از پکیج گرمایشی، جهت گرم کردن آب مصرفی است. در واقع در این روزهای گرم، هیچ استفاده‌ای از رادیاتور و سیستم گرمایشی نمی‌کنیم. از این رو، مشعل اصلی پکیج و پمپ آن، تنها در زمانی که بخواهید از آب گرم استفاده کنید روشن می‌شوند. پس در این روزها، بهتر است پکیج را روی حالت تابستانه تنظیم کنید. با این کار، هم در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کنید، هم از عمر مفید پکیج کاسته نخواهد شد. پس با آمدن بهار و گرم شدن هوا، تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج را فراموش نکنید.

حالت زمستانه پکیج گرمایشی چه ویژگی‌هایی دارد؟

در حالت زمستانه پکیج گرمایشی، علاوه بر ویژگی گرم کردن آب، باید رادیاتورها و سیستم گرمایش از کف هم گرم شوند. این به معنای روشن بودن مداوم مشعل اصلی است. با وجود این حالت، گرما به تمام بخش‌های خانه به صورت کاملا یکنواخت منتقل خواهد شد. پکیج، در دسته لوازم گرمایشی کم خطر و یا حتی بی‌خطر قرار دارد.
سیستم عملکرد پکیج در حالت زمستانه به این صورت است که، هر زمان شما آب گرم را باز می‌کنید، رادیاتورها از انرژی ذخیره شده گرمایی استفاده می‌کند. در نتیجه آب گرم با فشار خوب در اختیار شما خواهد بود. اما به محض اینکه آب گرم را ببندید، پکیج شروع به گرم کردن آب رادیاتورها می‌کند. در واقع پکیج در زمستان همزمان قادر به تولید آب گرم و گرم کردن رادیاتورها نیست.

نحوه تبدیل حالت زمستانه به حالت تابستانه در پکیج ایران رادیاتور:

برای قرار دادن پکیج ایران رادیاتور در حالت تابستانی ابتدا باید با استفاده از ولوم سمت راست پکیج خود را خاموش کنید. برای این کار کافیست ولوم را بچرخانید و بر روی صفر قرار دهید. (عدد صفر: خاموش و عدد یک:روشن) سپس شیرهای رفت و برگشت رادیاتور را ببندید. در مرحله بعد، با استفاده از ولوم تنظیم دما، دمای پکیج را به اندازه مورد نیاز تنظیم نمایید که معمولا بهترین حالت این است که ولوم در حالت میانه قرار داشته باشد. مرحله آخر تنظیم حالت تابستانه با آخرین ولوم پکیچ (ولوم سمت چپ) است. این ولوم را بر روی عدد صفر قرار دهید و به این ترتیب کار تبدیل حالت زمستانی به حالت تابستانی پکیج ایران رادیاتور به پایان می رسد.

نحوه تبدیل حالت زمستانه به حالت تابستانه در پکیج اساتیس:

برای تبدیل حالت زمستانی به حالت تابستانی در پکیج ایساتیس، کار قدری متفاوت است. برای این کار ابتدا شیر پرکن پکیج را که در زیر آن قرار دارد باز کنید و هنگامی که فشار به یک و نیم رسید، شیر را ببندید و سپس با استفاده از دکمه power و وارد کردن عدد (0000)، پکیج را روشن کنید. در مرحله آخر با فشردن دکمه 7، حالت پکیج را به تابستانه تنظیم نمایید.

نحوه تبدیل حالت زمستانه به حالت تابستانه در پکیج بوتان:

روش تبدیل حالت زمستانه به حالت تابستانه پکیج بوتان مشابه پکبج ایران رادیاتور است. تنها نکته ای که باید به آن دقت کنید، میزان فشار پکیج است. همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، بهترین میزان فشار برای پکیج 1.5 بار است. اگر میزان فشار پکیج شما از یک کمتر است، با باز کردن شیر پرکن، فشار را یه میزان مناسب تنظیم نمایید و سپس حتما شیر را ببندید. اگر فراموش کنید شیر پرکن را ببندید، خود می تواند یکی علت افت فشار پکیج و یا افزایش فشار به صورت غیر عادی شود.
در نهایت پس از تنظیم فشار مناسب، پکبج را در حالت تابستانه قرار دهید. در ولوم تنظیم وضعیت پکیج بوتان، علامت شیر آب در پایین به معنای حالت تابستانه پکیج است. هنگامی که چراغ عملکرد پکیج سبز رنگ شد، کار تمام است! و تنظیمات به درستی انجام شده است.

نحوه تبدیل حالت تابستانی به زمستانی در پکیج دیواری ایساتیس

تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج ایساتیس هم تفاوت چندانی با بوتان و ایران رادیاتور ندارد و این کار طبق مراحلی که در بحث قبلی گفتیم انجام می‌شود. برای
تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج ایساتیس هم باید:
ابتدا پکیج را خاموش کرده و اتصال برق و گاز را قطع کنید.
دودکش را کنترل کنید که مسدود نباشد.
فشار دستگاه را بررسی کرده و آن را تنظیم کنید. همانطور که گفته شد، فشار دستگاه شما باید بین ۱ تا ۱/۵ باشد. با استفاده از شیر پرکن؛ فشار را تنظیم کنید.
شیر آب‎‌های ورودی و خروجی رادیاتورها و پکیج را باز کنید.
سپس در این مرحله باید دستگاه را روی حالت زمستانی قرار دهید و استارت آن را بزنید. در صورتی که فن و پس از مدت کوتاهی مشعل آن روشن شد، پس دستگاه به درستی راه اندازی شده است.
رادیاتورها را بررسی کنید هم تمام قسمت‌های آنها گرم باشند و در صورت نیاز رادیاتورها را هواگیری کنید.
پس از اینکه دستگاه را هواگیری کردید در آخر دوباره فشار دستگاه را کنترل و تنظیم کنید و بدون هیچگونه استرسی از پکیج ایران رادیاتور خود استفاده کنید.
در نهایت پکیج ایساتیس شما روی حالت زمستانه فعال خواهد شد.

نحوه تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج بوتان:

برای تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج بوتان، باید مراحل زیرا را پیش ببرید:
در ابتدا برای تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج بوتان باید پکیج را خاموش کرده و سپس شروع به راه اندازی مجدد آن کرد.
برای راه اندازی پکیج دیواری بوتان در حالت زمستانه باید ابتدا درجه فشار آن کنترل و تنظیم شود.
درجه فشار باید حدود ۵ بار باشد. در صورتی که کمتر بود باید فشار افزایش یابد. برای افزایش فشار باید شیر زیر پکیج یا همان شیرپرکن را باز کرده تا فشار افزایش یابد و زمانی که فشار دستگاه بالا رفت و به ۱.۵ رسید باید شیر را ببندید.
در این مرحله باید دودکش را بررسی کنید و از مسدود نبودن آن به وسیله شی خارجی مطمئن شوید.
فلکه‌های زیر پکیج را که به شلنگ‌های آب متصل هستند را در صورت بسته بودن باز کنید.
در مرحله بعد باید شیر ورودی و خروجی شوفاژ و رادیاتورها را باز کنید.
حال باید پکیج را روی حالت زمستانه فعال کنید و سپس درجه دمای پکیج بوتان را افزایش دهید تا روشن شود.
در این مرحله چند دقیقه منتظر می‌مانید تا دستگاه داغ شده و رادیاتورها هم گرم شوند.
پس از گرم شدن رادیاتورها مطمئن شوید که هیچ مانعی برای ورود آب به درون رادیاتورها وجود ندارد و شروع به هواگیری پکیج‌ و رادیاتورها خواهید کرد.
پس از هواگیری دوباره فشار پکیج باید کنترل و تنظیم شود تا دستگاه به درستی کار کند.
عملکرد دستگاه در این حالت اینگونه است که مشعل به صورت همیشگی روشن بوده و آب گرم را جهت گرم کردن محیط به رادیاتورها منتقل می‌کند و زمانی که شیر آب گرم را باز می‌کنید آب گرم به رادیاتور منتقل نخواهد شد و به شیر آب منتقل می‌شود.
خرید قطعات پکیج با ضمانت اصالت کالا از تهران سرویس
تهران سرویس ارائه دهنده خدمات تعمیر پکیج و سرویس پکیج در سراسر تهران به صورت 24 ساعته فقط با تماس با متخصصان ما.
منبع:www.tehranservic.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 311
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 15
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 10
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 61
  • بازدید ماه : 1032
  • بازدید سال : 1702
  • بازدید کلی : 33300
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی